Felanmälan

Gör din felanmälan enkelt och snabbt direkt på Mina Sidor

Registrera dig

Har du ett fel i din lägenhet som du behöver vår hjälp med att åtgärda? På Mina sidor kan du snabbt och enkelt skapa ett ärende - dygnet runt. 

NYA BOVÄRDSOMRÅDEN - En förändring till det bättre! 

Nu blir vi två områdesteam, som tillsammans tar hand om ditt bostadsområde! Det innebär att vi kommer att arbeta i två team över fastighetsbeståndet, där varje team kommer att bestå av två bovärdar och en reparatör. Vi har delat in fastighetsbeståndet i två delar, som vi valt att kalla Nord respektive Syd. På vissa områden får en eller två nya bovärdar medan vissa får behålla sin "gamla" bovärd. 

Vi vet at våra bovärdar betyder mycket för att du, som hyresgäst, ska känna dig trygg och nöjd med ditt boende. Teamen kommer att ha den direkta kontakten med dig som hyresgäst. De ser till att allt fungerar i lägenheten, ditt bostadsområde och utför mindre reparationer hos dig. 

Telefontider för felanmälan till våra bovärdsteam kommer från den 2 januari 2024 vara varje helgfri vardag mellan kl 8.00-9.00. Under övrig arbetstid (kl 07-16) kommer dina samtal att vidarekopplas till vår kundtjänst

TEAM NORD - 0430-153 26

Tony Andersson, Bovärd. 
Jacob Attesson Vennström, Bovärd
Michael Svensson, Reparatör

Område Nord: Mellbystrand, L:a Tjärby, Veinge, Genevad, Knäred, LAHOLM: Klarabäcksgatan, Toffelgatan, Klavertrampet, Stämmovägen, Syrénvägen, Ryssgatan, Danska vägen, Stationsgatan, Agneshem, Agnes Park, Malörtsgången, Timjangången och Salviagången. 

TEAM SYD - 0430-153 25

Glenn Ridderberg, Bovärd
Daniel Johansson, Bovärd
Tony Persson, Reparatör 

Område Syd: Skummeslövsstrand, Skottorp, Hasslöv, Våxtorp, Vallberga, Ränneslöv, Hishult, Ysby, LAHOLM: Lingården, Slåttervägen 2, Slåttervägen 2 A-F, Tegelbrukshöjden, Violvägen 17-21, Violvägen 18-20, Violvägen 16, Tulpanvägen 6. 

 

När vi fått in din felanmälan försöker vi åtgärda felet så fort som möjligt. Akuta ärenden behandlas först. Därför kan det Ibland dröja någon dag innan vi hinner med ditt ärende. Hur lång tid det tar innan ditt fel blir åtgärdat beror på hur omfattande felet är. Ibland behöver vi beställa hem reservdelar från leverantörer innan felet kan lagas.

Vid AKUTA fel/ärende i din lägenhet kvällar och helger ring vårt journummer på telefon: 0430-717 22.

Aktuta fel är inte droppande kranar, ej fungerande spisplattor, trasiga säkringar eller liknande. Detta felanmäler du som vanligt. 

SÅ HÄR GÖR DU DIN FELANMÄLAN 

Logga in på Mina sidor antingen via Mobilt Bank-ID eller Lösenord.
När du är inloggad klickar du på fliken Kontrakt. Längre ner på sidan hittar du Skapa felanmälan. Därefter klickar du på Webfelanmälan och kan fylla i din felanmälan. Tänk på att vi har rätt uppgifter till dig om vi behöver nå dig. 

UTELÅSNING
Vid utelåsning, kontakta Laholmshem för låsöppning. Blir du utelåst vid annan tid än ordinarie arbetstid, kontaktar man Laholmshems jour. Legitimation ska uppvisas innan upplåsnings görs. 
Debitering tillkommer vid låsöppning. 

SKADEDJUR
Om du upptäcker skadedjur eller ohyra så ta genast kontakt med vårt skadedjursföretag. Vi har avtal med Nomor som gör en inspektion kostnadsfritt hos dig. Uppge att du hyr av Laholmshem. nomor.se

Nomors kundtjänst är öppen vardagar kl 7-18
Telefon: 0771-122 300