Kabel-TV

Basutbud

Hyresgäster hos Laholmshem har tillgång till TV och radio via TV-uttaget i varje lägenhet med ett bra basutbud via anslutningen till kabel-TV-nätet. Basutbudet ingår i månadskostnaden och leverantör är Canal Digital. 

Tilläggsutbud

Kabel-TV-leverantören Canal Digital kan också erbjuda olika former av tilläggspaket – vilka beställs direkt av Canal Digital. För att kunna se dessa tilläggskanaler behöver du en digitalbox att ansluta till din TV. Mer information om innehåll och priser finner du på https://www.canaldigitalkabel.se/ eller Kundservice telefon 0770-11 55 11.

Felanmälan

Har du problem med din TV-bild ska du kontakta Canal Digitals kundservice.
Telefon:  0770-11 55 11
Öppettider: måndag – lördag 08:00-21:00 och söndag 10:00-16:00

Så här går det till när du felanmäler:
När du kontaktar kundservice kommer du att få lämna dina adressuppgifter och telefonnummer så att de kan nå dig på dagtid. Du kommer att få svara på vilka kanaler det är problem med och hur störningen yttrar sig. Dessutom kommer du att få ge extra upplysningar, vilka hjälper deras tekniker med felsökningen, exempelvis om dina grannar har samma störningar på sina kanaler. Därför ber vi dig att ringa på hos dina grannar, för att se efter om de har samma problem som du, innan du ringer kundservice. För att inte råka ut för debitering för besöket vill de att du, innan du ringer, kontrollerar att det inte är fel på din egen utrustning – exempelvis en antennsladd som har lossnat eller en TV som inte är inställd korrekt.
När de tagit emot din felanmälan kommer den att skickas vidare till servicetekniker. De påbörjar felsökningen och kommer att kontakta dig om de behöver tillträde till din lägenhet.

 

Basutbud

SVT1
SVT2
SVT24/SVT Barnkanalen
Kunskapskanalen
TV3
TV4
Sjuan
TV12
Kanal 5
TV6
TV8
Kanal 9
TV10
Kanal 11
DR1 (Danmark)
TV2 (Danmark)
Eurosport 1
Discovery Channel